MANDRIMESINIKE SUVEKOOL SAAREMAAL 27.-28.JUUNI 2021

Ei saa me läbi Saaremaata ega loomulikult ka Muhuta. Võiks öelda, et Saaremaa juba meie koolituste üks lemmikkohti. Korraldasime seal 2020.jaanuaris mandrimesinike Talvekooli, seejärel 2020 juunis oli mesinik-ettevõtjate 3-päevane õppesõit. Lisaks 4 päevane õpiring Aimar Lauge juures ja nüüd siis jällegi seal. Tore oli. Korraldajana jäin rahule, sest osalejad jäid rahule ja see on ju korraldajale kõige suurem tänu. Sel korral me suure tiiruga Saaremaale ei läinud. Marsruut oli otse Viljandi - Pärnu - Virtsu ja üle mere sihtkohtade poole. Ega me bussis ka aega ei viitnud. Seal oli meil traditsiooniliselt koolitamas Marje Riis. Tegelikult vahel on traditsiooniliselt koolitamas olnud ka Aleksander Kilk. Mõlemad super jutuvestjad ja ikka mesindusteemadel. Mida kuulsime ja nägime, sellest üksikasjalikku kirjeldust siia ei tee. Sest kui Mandrimesinike Suvekool muutub traditsiooniks, siis pole ju mõtet teistele kõik ette ära jutustada. Aga laseme pildimaterjalil enda eest rääkida.
Ega me seal bussiparklas kaua ei viibinudki, sest päike kõrvetas - täpselt nii nagu aasta tagasi, oli endiselt meil leping ilmataadiga olemas.
Võtsime suuna Aimari kodumesilasse. Rivi oli pikk, ikkagi 34 inimest Aimar pole kade poiss, õpetab igal sammul.
Teekond jätkus...
Jõudsime järgmisse mesilagruppi ja taolisi on Aimaril mööda saart ikka mitmeid ja mitmeid. Kõik tegelikult ei ole ühesugused.
Enne lõunapausile suundumist käisime jälle pangapealset loodust imetlemas. Nii nagu aasta tagasi. Otsustasin lasta ka ennast jäädvustada.
Pangapealsel jalutuskäigul korjas Marje taimi ja jätkas oma bussiloengut korjetaimede teemal.
Söögikohaks juba eelmisest aastast tuttav kohvik "Nõges". Eelkõige langes valik sellele ka seetõttu, et lähedal elab Aivar Raudmets, kelle sain ka kogemusi jagama meelitama.
Juttu jätkus kauemaks.... Tegelikult kutsusime Aivari ka meie ööbimiskohta, Rüütli SPA-hotelli õppetundi jätkama, pakkudes ka talle koos grupiga mugavat majutust. Ja loomulikult juttu jätkus mitmeks tunniks. Usinamad jäid isegi peale keskööd omavahel asju arutama. Õnneks nad lasid Aivari siiski varem vabaks.
Kosutav uni magatud, mitmekülgne hommikusöök söödud, suundusime Urmas Lemberi kaasaegsesse mesindusmajja.
Urmas, olles ise ehitusmees, on oma mesindusmaja ehitanud väga läbimõeldult. Meie reisigrupi meestelt kuulis ta vaid tunnustavaid sõnu. Pildid ja joonised sellest jätan siiski lisamata, sest see nagu rohkem privaatsem info. Aga ühe huvitava ja isuäratava foto laen küll üles.
Päeva teiseks külastuskohaks või õigemini õpikohaks oli REO kloostri mesindus. See on koht, kus võid tundide viisi põnevat infot kuulata, mis on nii kasulik.
Kloostri õppetund lõppes maitsva kohvi, koogi ja maasikatega. Järgmised koolitusreisid juba tulekul. Jälgige meie kodulehte - vaata www.mesilaspere.com Ja kui huvitud ka mõnest kultuuri või maaelureisist, siis vaata meie reisilehte - www.maaelureisid.ee Uute põnevate kohtumisteni õppereisidel!